Taubat

"Kadang kita melakukan kesalahan yang pada akhirnya kita menemukan pelajaran untuk lebih berhatihati dalam hidup dan itu aku buktikan sendiri. Aku tidak pernah percaya aku pernah bodoh. Tapi hidup itu harus dimulai dengan kebodohan, terus bila kita sedar dan janji tidak akan mengulanginya lagi. " wahai Tuhan, jauh sudah kaki ini melangkah. Aku hilang tanpa arah, kadang aku sombong dan berpaling dari engkau Ya Allah. Aku ryndu hati sinarmu cahayamu, Ya Allah aku lemah, hina dan berlumur noda. Hapuskanlah dan terangkanlah jalanku, ampunkanlah aku terimalah taubatku. Sesungguhnya Engkau sang maha pengampun dosa. Ya Rabb izinkanlah aku kembali kembali padamu, walaupun aku belum cukup sempurna sebagai hambamu. Aku hilaf ya Allah. Astaghfirullah al'zim . Aku ryndu sejadahmu, aku semakin jauh dengan Engkau aku perlukan Engkau, aku tahu Engkau selalu ada untuk hambamu. bawalah dan bimbinglah lindungilah aku kejalanmu selalu ya ALLAH agar aku tidak jatuh lagi dan lagi. Hanya dengan Engkau segala kegelisahan, ketidaktenangan hati, tidak tenteram, goyang, terluka , merana semuanya hilang. PadaMu ku bersujud, berserah, meminta  kerana sesungguhnya Engkau maha mengetahui . Aku bersyukur Ya Allah , kerana masih diberi jalan dan dibukankan mata dan hatiku untuk terus berada dijalanMu. Mungkin ini juga berkat doa kedua orang tuaku yang tidak putusputusnya mengharapakan agar aku bisa menjadi yang terbaik tapi matahati aku buta, aku mohon ampunkan aku. terangkanlah jiwa yang berkabut langkah penuh dosa dan terangkanlah hati yang mengeluh saat hilang arah. detik waktu yang memburu dan detik yang tidak pernah kembali padaMu. bimbinglah aku dalam langkah , ampuni, maafkan dosa hidup sebelum di akhir masa. Ya Allah biha ya Allah biha. Ya Allah bi khusnul khotimah .
 Amin

Open new book 
Kehidupan ibarat seperti sebuah buku. Setiap hari adalah helaian baru setiap bulan adalah bab baru dan setiap tahun adalah siri baru (: