Perit Datang Kembali

Kalaolah boleh aku mao tamatkan riwayat perasaan hati aku
aku nda mao sudah ada hati pada sesiapa
biar aku tiada hati dan perasaan pada sesiapa
dan biar sesiapa tiada hati dan perasaan pada aku.

Sebab aku tahu, perasaan memang tidak boleh dipijak pijakkan
luka sedikit habis parah
kadang orang nda nampak apa pengorbanan dan sayang aku pada seseorang tue
aku mao salahkan siapa ? Tuhan ?
Impossible

Aku nda tao macam mana caranya lagi mao bagitao yang aku benar benar sayangkan seseorang tue
mao ka aku bagitao pada dunia yang aku sayangkan dia ?
mao ka aku teriak dari bukit yang aku sayangkan dia ?
semua tue bukan jawapan
sebab apa yang aku katakan tidak akan sama seperti yang aku sayangkan siapa dia.

Aku baring dan pejamkan mata
dalam bisik hati aku memanggil nama kao
moga moga biar kao terdengar
betapa aku perlukan siapa kao .

Sekarang sekali lagi aku tersungkur
apa yang harus aku lakukan
aku takut untuk teruskan perjalanan
aku terlalu takut

perasaan perit tue datang kembali
aku takut
aku sakit
dan terlalu sakit untuk menghadapi semua nie

Tuhan,
andai benar dia jodoh aku
temukan dan satukanlah perasaan ini
andai benar dia bukan jodoh aku
aku redha.