Sampai Bila Bila

semalam aku rasa nda tahan sesangat .
bila aku fikirkan perkara nie , aku rasa sakit hati .
apa yang aku buat semuanya nda kena bagi aku .
dalam hati nie sudah terlalu penuh aku simpankan apa yang aku sabarkan selama nie .
bagaikan gunung mahu meletus sehingga menggegarkan dunia .

aku cuba menahan diri daripada sebelum nie .
tapi perasaan aku makin membuak buak .
aku tumbuk pintu , aku jerit dan aku jerit .
diri aku sebenarnya aku bukan mudah marah pada seseorang .
apa yang orang buat pada aku , aku sabarkan diri lagi . 

Tapi kadang kesabaran seseorang itu ada batasnya.

bila perasaan tue makin geram membuatkan aku meletus .
aku menangis teresak esak keseorangan .
jari jemari habis aku gengammi seerat eratnya .
jantung berdegup kencang dek kerana kemarahan yang mendalam .

aku bukan apa , terlalu banyak yang aku simpankan di dalam .
aku bukan mudah cepat pemarah , bukan mudah membalas balik .
itu bukan diri aku , aku tidak mahu ajarkan diri aku seperti tu .
tidak mahu .

sumpah aku kecewa sesangat sekarang .
Ya Allah, lihatlah air mata hambaMu ini, aku mohon ubahlah kepedihanku menjadi bahagia. hanya mampuku telan dan SABAR ! 

"With the remembrance of Allah. our hearts will be at ease. With patience, in shaa Allah comes the reward.."