Alhamdulillah, Ganbate !

Assalamualaikum, 

Okay today entry is about kaka "chyenta Grandios". I dont know what is her real name for what I know is just cyenta grandios on facebook.hihihihi. She also student from Lincoln  same college lah. But the things is she already graduated. First, terkejut juga bila dapat mesej dari dia then cakap macam tue .tapi dalam hati berkata "alhamdulillah". See? siapa kata manusia tidak boleh berubah. Percayalah ada saja jalan Allah bagi kalao kita betul-betul ikhlas mao berubah. InsyaAllah. Apa yang mampu aku buat is just bagi her support cikit and kongsi apa yang aku ada lagipon aku nie apalah juga masih ada kekurangannya and kelemahannya juga masih banyak benda lagi yang perlu diselami and dipelajari. Diri nie pon belum cukup sempurna juga untuk membentuk orang. tapi apa salahnya kan kalao kita tolong orang sekurang-kurangnya dapat juga kita pahala tue. apalagi benda tue benda baik. InsyaAllah, aku boleh saja tolong selagi mana yang aku mampu untuk tolong. Buat kaka tue aku hanya mampu mendoakan untuk kaka. Ingatlah , Allah akan selalu ada disetiap hati umatnya. kalao kaka betul-betul ikhlas mahu berubah Allah akan sentiasa bagi jalan and save kaka bersama-sama dengan orang yang beriman . Tidak perlu risau apa pandangan orang lain terhadap kaka. kata-kata dorang tidak akan bawa kaka kemana juga. bukan boleh bawa kaka pergi syurga kan . Ingat, memang benda baik selalu akan banyak halangannya untuk kita buat tapi benda yang buruk senang jax kita buat. contohnya solat. benda nie baik, tapi manusia sentiasa lalai and alpa untuk buat sedangkan benda nie senang jax . tidak sampai pon lima minit kerjakan benda nie. tapi yang facebook kita boleh pula layan kan berjam-jam lamanya. see, nampak kan perbezaannya. So just think positively okay. go on kaka, chaiyo CHAIYO ! kun fa yakun . Allah tidak akan pandang siapa kaka pada masa lalu walau seteruk mana pon kaka dulu, tapi apa yang Dia mao tenguk is macam mana kaka taubat and kembali pada Dia. 





(peristiwa pada malam israk mikraj)

 Rasulullah bersabda:

“Aku lihat ada perempuan rambutnya tergantung, otaknya menggelegak.“ Saidatina bertanya apkah sebab keadaan perempuan tersebut,, Rasulullah jawab: "Fatimah, adapun perempuan yang tergantung rambutnya itu ialah perempuan yang tidak menutup rambutnya daripada lelaki yang bukan muhrimnya.

-huraian daripada hadis.


(chyentas Grandios is a girl okay ignore that pic. maybe that pic are her boyfriend kali ) 

Bismillah, Ya Rabb Engkao bukakanlah pintu and sentuhlah hati kecilnya untuk sentiasa mengingatiMu. Bimbinglah dia selalu agar sentiasa berada dijalanMu ya Allah. Engkao dekatkanlah  dia agar sentiasa bersama-sama orang yang beriman . Bukakanlah mata hatinya untuk kembali kepadaMu sesungguhnya pintu keampunanMu begitu luas terbuka untuk umat-umatMu yang ingin bertaubat. Semoga dia boleh jadi lebih baik dari yang sebelumnya and semoga apa yang dihajatinya tercapai ya Allah . Amin ya rab .